مدل بازاریابی چیست ؟ + معرفی انواع مدل‌های بازاریابی

 

مدل بازاریابی (Marketing Model) چیست؟

در دنیای امروز، روش‌های بازاریابی در جهت جلب رضایت مشتری پیشرفت بسیاری داشته‌اند. شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار موفق باید بتوانید با انسان‌های هوشمند امروز ارتباط بگیرید و آن‌ها را متقاعد به خرید کنید. اما افراد امروزه به راحتی تبلیغاتی را قبول نمی‌کنند. پس چاره چیست؟
می‌توانیم بگوییم که استفاده از ابزارها و مدل‌های بازاریابی مناسب برای جذب رضایت مشتری و ارتباط با مشتریان بسیار حائز اهمیت است. مدل بازاریابی، یک ابزار کارآمد و مؤثر برای جذب مشتریان، ارتباط با آن‌ها از طریق باشگاه مشتریان و تعامل مؤثر با کاربران است. با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید به راحتی عملکرد خود را در مقایسه با رقبای خود بررسی کنید و میزان فروش شرکت خود را افزایش دهید.

معرفی معروف‌ترین مدل‌های بازاریابی

1- مدل بازاریابی پیشنهاد ویژه (USP)

این مدل بازاریابی برای معرفی محصول به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد و با نام پیشنهاد ویژه یا Unique Selling Proposition شناخته می‌شود. این مدل برای بیان مزیت رقابتی محصول نسبت به رقبا، به کار می‌رود و مزایای محصول را به صورت شفاف برای خریداران بالقوه توضیح می‌دهد تا آن‌ها با مزایای محصولات برند آشنا شوند. و تمایز برند را با رقبا درک کنند.

2. مدل چرخه طول عمر مشتری

با استفاده از مدل بازاریابی چرخه طول عمر مشتری، می‌توان وضعیت مشتریان را بررسی کرد. به عنوان مثال، با بررسی تعداد بازدیدهای ماهانه مشتریان از سایت، می‌توان وضعیت بازدید آن‌ها را پیگیری کرد. همچنین، با بررسی وضعیت خرید مشتریان، می‌توان فهمید که آیا خرید آن‌ها به صورت منظم انجام می‌شود یا خیر. با استفاده از این مدل، می‌توان به دقت فهمید که با چه روش‌هایی می‌توان به مشتریان دسترسی پیدا کرد و نحوه بهبود رابطه با آن‌ها و جلب رضایت مشتری را نیز را مشخص کرد.

منبع: مدل بازاریابی آمیخته شبکه ای



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بازاریابی ویروسی چیست ؟

بازاریابی داده محور چیست ؟

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) چیست؟ + کاربرد آن