استراتژی دیجیتال مارکتینگ براساس فریم ورک RACE
استراتژی دیجیتال مارکتینگ براساس فریم ورک RACE
کسب و کارهای بسیاری از دیجیتال مارکتینگ برای رشد تجارتشان استفاده میکنند. آنها استراتژیهای متفاوتی را برای دستیابی به بهترین نتایج انتخاب میکنند. استراتژی دیجیتال مارکتینگ براساس فریم ورک RACE در بسیاری از کسب و کارهای آنلاین جواب داده است.
فریم ورک RACE شیوهای متفاوت برای برنامهریزی در بازاریابی آنلاین است. سادهسازی فرایندها توسط RACE موجب میشود تا فعالیتهای حیاتی برای اکثر تیمها بهصورت شفاف مشخص شود و شانس آنها در دستیابی به موفقیت افزایش یابد.
طراحی برنامه بازاریابی اینترنتی براساس فریم ورکهای مختلف
برنامهریزی در بازاریابی اینترنتی اهمیت زیادی دارد. زیرا در این نوع از بازاریابی با تغییرات سریعی مواجه میشویم. استفاده از انواع فریم ورکها به بازاریابان کمک میکند تا در زمان روبهرو شدن با چالشها امکان اخذ بهترین تصمیمات را داشته باشند. بهکارگیری چارچوبهای مختلف از جمله فریم ورک RACE مزایایی را به همراه دارد:
• امکان شناسایی اقدامات حیاتی در هر مرحله از سفر مشتری بهوجود میآید و بازاریابان امکان توسعه برنامههای بازاریابی دیجیتال را بر این اساس خواهند داشت؛
• شناسایی موانع و مشکلات گذشته، امکان بهبود در آینده را فراهم میآورند؛
• شناسایی فرصتهای جدید برای جهتدهی مشتریان به سمت اقدام مدنظر فراهم میشود؛
• با ایجاد هماهنگی بین تیمهای همکار، عملکرد بازاریابی بهبود مییابد؛
• استفاده از فریم ورک اصطکاک در نقطه تماس با مشتری را کاهش داده و رضایت مشتری را افزایش میدهد.
فریم ورکهای بازاریابی دیجیتال مانند RACE، Marketing Funnel، Flywheel Model و.. توسط بازاریابان مورد استفاده قرار میگیرد و حتی در شرایطی با یکدیگر ترکیب میشوند تا بهترین عملکرد بهدست آید.
آشنایی با مراحل فریم ورک RACE در دیجیتال مارکتینگ
RACE از ابتدای 4 حرفی تشکیل شده است که هر حرفی یک مرحله مهم از این چارچوب را نمایش میدهد:
1. Reach؛
2. ACT؛
3. Convert؛
4. Engage؛
1- دسترسی (Reach)
اگر قصد داریم تا به موفقیت در دیجیتال مارکتینگ و فروش برسیم باید ابتدا امکان دسترسی مخاطبان هدف را به کسب و کار فراهم کنیم. هر چه مشتری تجربه بهتری را بهدست آورد، رضایت مشتری افزایش پیدا میکند.
در این مرحله هر کسب و کاری براساس پرسونای مخاطبانی که شناسایی کرده است در پلتفرمهای مختلف دیجیتال مارکتینگ به فعالیت میپردازند. سئو، شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی تلفنی، راهاندازی باشگاه مشتریان و.. همگی ابزارهای برای دسترسی آسان به مشتریان هستند.
2- اقدام (Act)
در این مرحله براساس راهکار بازاریابی که در مرحله قبل شناسایی شده است، تیمهای بازاریابی به تولید محتواهای کاربردی به هدف انتقال پیام بازاریابی به مشتریان میپردازند. نمایش مزایای رقابتی به مشتریان موجب میشود تا آنها به سمت کسب و کار بیایند.
3- تبدیل (Convert)
مخاطبان هر کسب و کاری ارزشمند هستند، اما زمانی که پولی برای کالا یا خدمات کسب و کار پرداخت کنند به مشتری تبدیل میشوند و اگر تکرار خرید اتفاق بیفتد به مشتریانی وفادار تبدیل میشوند. در فریم ورک RACE سعی میشود تا مشتریانی که توسط بازاریابان شناسایی و جذب شدهاند با یک کال تو اکشن مناسب (CTA) تبدیل به خریدار قطعی شوند.
نظرات
ارسال یک نظر